Cum sa te mentii in forma? (sfaturi din experienta personala)

“A fi in forma” inseamna a avea un aspect fizic placut dar si a fi sanatos! Obezitatea, sau bolile ce decurg din excesul de grasime au devenit o problema tot mai raspandita. Problemele apar atat din cauza sedentarismului cat si din cauza raspandirii fast-food-urilor si a alimentelor asa numite “nesanatoase”. Oamenii au renuntat treptat la munca fizica,  totul se invarte in jurul calculatorului iar masa se ia in fuga fara a se tine cont de calitatile nutritive. Iata cateva sfaturi la indemana oricui:

Bea apa, multa apa!!!

Medicii ne recomanda sa bem intre 1,5 si 2 litri de apa pe zi. Aceasta este si cantitatea de apa recomandata in curele de slabire (probabil pentru ca de multe ori confundam senzatia de sete cu cea de foame). Apa nu te ajuta propriu-zis sa slabesti ci ajuta la detoxifierea organismului. De asemenea vei avea o piele frumoasa si te vei simti mai bine.

Iata ce spun medicii:

Doua pahare de apa imediat dupa trezire, ajuta la activarea organelor interne.

Un pahar de apa – 30 de minute inainte de o masa, ajuta digestia.

Un pahar de apa inainte de a face baie, ajuta la scaderea tensiunii sanguine.

Un pahar de apa inainte de culcare, ajuta la evitarea unui atac cerebral sau de cord.

Daca nu poti sa bei suficienta apa, si nu ai senzatia de sete incearca urmatorul truc:

Umple un pahar de apa si pune-l pe masa de lucru. Cand iti amintesti, bea cate putin, pana il termini, apoi umple-l din nou. Avandu-l aproape iti vei aminti mai des. 🙂 Nu trebuie sa te fortezi, in cateva zile corpul tau se va obisnui si vei reusi sa bei cantitatea  de apa potrivita.

Atentie la paine!

Nu renunta la paine total, dar nici nu exagera. Incearca sa mananci o felie, maxim 2 la o masa. Pune accent pe restul alimentelor. Asigura-te ca ai o alimentatie echilibrata. Consuma lactate, carne (evita carnea grasa, sau gateste-o fara ulei, gratar, eventual la cuptor), peste, lactate, fructe si legume proaspete. In timpul posturilor legumele si fructele trebuie sa fie nelipsite.

Renunta la cartofii prajiti, gateste-i la cuptor sau fierbe-i pur si simplu, iar cand sunt gata pune deasupa putina sare, ulei de masline si patrunjel . Salatele sunt excelente si poti face o multime de combinatii in functie de gusturi si resurse.

Curatenia e mama sanatatii!

Un dus pe zi este mai mult decat necesar, pentru a fi curat si sanatos dar si pentru a fi o prezenta placuta. Curatenia pielii se asigura cu usurinta prin spalarea ei cu apa, preferabil calda(35-38 C) si gel de dus. In afara efectului sau de curatenie locala, spalarea asigura tegumentelor si o intensificare a circulatiei sangelui; are in plus si actiune calmanta asupra sistemului nervos, creand, la scurt timp de la terminarea spalarii, o stare de buna dispozitie.

Parul trebuie spalat o data, de doua ori pe saptamana. Exagerarile duc la cresterea productiei de sebum, iar parul se va ingrasa mai repede.

Sa nu uitam de spalatul pe dinti dupa fiecare masa! Ingrijirea danturii este esentiala, iar respiratia proaspata un atu.

Pastreaza unghiile ingrijite, si foloseste o crema hidratanta pentru maini. Mainile intra in contact cu tot felu de factori daunatori, de la produsele de curatenie pana la frigul de afara, de asemenea pe maini se vad primele semne de imbatranire, asa ca trebuie protejate.

O data pe saptamana poti folosi un gel de dus exfoliant, pentru a indeparta celulele moarte si a revigora pielea. Dupa baie, hidrateaza-te cu un ulei de corp.

Va urma…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: